Kampania „Cała prawda o dobrych nawykach w stomii” powstała w odpowiedzi na zmieniające się okoliczności dotyczące osób ze stomią.
W 2023 w styczniu weszły w życie nowe wytyczne dotyczące limitów refundacyjnych dla pacjentów z wyłonioną stomią, dzięki czemu pacjenci zyskali możliwość otrzymania większej ilości sprzętu miesięcznie, niż miało to miejsce dotychczas. Ta nowa sytuacja pozwoliła na publikację nowych wytycznych Polskiego Towarzystwa Pielęgniarek Stomijnych, dotyczących procedur wymiany sprzętu stomijnego jedno- i dwuczęściowego.
Dodatkowo przez lata narosło sporo mitów odnośnie częstotliwości wymiany sprzętu i potrzeby stosowania akcesoriów stomijnych, co było częściowo związane z poprzednimi limitami refundacyjnymi.
Celem kampanii jest zmiana nawyków pielęgniarek i pacjentów w kierunku częstszej wymiany worków stomijnych oraz stosowania akcesoriów stomijnych, a tym samym zwiększenia komfortu życia pacjentów z wyłonioną stomią.